Gera savijauta po eglute: maisto papildų dovanojimo tendencijos ir populiariausios dovanos
Artėjant gražiausioms metų šventėms – Šv. Kalėdoms ir Naujiesiems metams, kai daugelis pradeda galvoti apie dovanas savo artimiesiems, draugams ir kolegoms, pastebime tendenciją – maisto papildai tampa vis populiaresniu pasirinkimu.
2024 m. spalio ir lapkričio mėnesiais jau daugiau nei 5-erius metus estiškais maisto papildais Lietuvoje prekiaujanti įmonė UAB „Ecosh“ atliko apklausą siekdama sužinoti, kokie yra vartotojų dovanojimo įpročiai ir tendencijos šiemet. Ar žmonės mėgsta dovanoti maisto papildus savo šeimai, draugams, o galbūt sau? Kokius produktus renkasi, kokias sumas jiems planuoja skirti? UAB „Ecosh“ atliktos apklausos rezultatai parodė įdomias tendencijas.
Maisto papildai: praktiškos ir vertinamos dovanos
Net 98,4 proc. apklausos dalyvių teigia, kad maisto papildai yra puiki ir praktiška dovana. Šis rezultatas liudija, kad tokios dovanos, kaip maisto papildai tampa pageidaujama ir žmonės juose mato vertę. Apklausos duomenys rodo, kad net 75,2 proc. respondentų jau yra pirkę maisto papildus dovanoms, tai reiškia, kad daugumai žmonių toks dovanos pasirinkimas nėra naujiena. Šis skaičius taip pat gali rodyti, jog papildai įsitvirtina kaip praktiška dovana. Įdomu tai, kad toks aukštas procentas leidžia manyti, jog maisto papildai palengva keičia įprastinius šventinius dovanų pasirinkimus, tokius kaip saldumynus, kosmetiką ar kitas tradicines dovanas.
22,5 proc. respondentų, kurie nėra pirkę maisto papildų dovanoms, svarsto galimybę juos dovanoti, kas rodo, kad potencialas maisto papildų dovanojimui vis auga – nors kai kuriems žmonėms tai dar gali būti naujovė, jie mato tokios dovanos privalumus ir yra linkę ją apsvarstyti artimiausių švenčių metu.
Dovanos, kurioms neabejingi: kas dažniausiai gauna maisto papildų dovanų?
Maisto papildai dažniausiai dovanojami artimiausiems šeimos nariams: mamoms (65,3 proc.), tėčiams (37,5 proc.), broliams ir sesėms (37,2 proc.). Sutuoktiniams (44,8 proc.) maisto papildai dovanojami siekiant skatinti sveiką gyvenseną. Seneliai (29,5 proc.) taip pat laikomi svarbia gavėjų grupe, dažnai pasirenkami papildai jų gerovei palaikyti. Draugams maisto papildus dovanoms svarstytų rinktis 25,3 proc. respondentų, ypač tiems, su kuriais sieja bendri sveikatos interesai – pavyzdžiui, sporto ar sveikatos stiprinimo srityje.
Trečdalis (34,5 proc.) apklaustųjų nurodė, kad Kalėdoms dovanotų papildų vaikams, siekdami stiprinti jų sveikatą. Be to, beveik pusė (48 proc.) respondentų svarsto papildus kaip dovaną sau. Tai įdomi tendencija, kuri atspindi besikeičiančią požiūrio į dovanų koncepciją kryptį: žmonės vis dažniau vertina galimybę dovanoti ir sau pačiam, laikydami tai savęs puoselėjimo forma.
Populiariausi maisto papildų pasirinkimai dovanoms: dovanų idėjos
Daugiausia dėmesio sulaukė imunitetą stiprinantys papildai, tokie kaip žuvų taukai, cinkas ir Pau d’Arco, kuriuos rinkosi net 66 proc. respondentų. Šis pasirinkimas atspindi didėjantį sveikatos sąmoningumą ir poreikį stiprinti imuninę sistemą, ypač šaltuoju metų laiku. Universalūs vitaminai ir mineralai, pavyzdžiui, vitaminai C, D ar magnis, buvo antras pagal populiarumą pasirinkimas – juos nurodė 56,8 proc. apklaustųjų. Tokie papildai vertinami dėl savo praktiškumo ir universalumo, todėl jie tinka tiek šeimos nariams, tiek draugams ar kolegoms.
Grožiui skirti papildai, tokie kaip biotinas ir selenas, susiję su odos, plaukų ir nagų priežiūra, buvo trečioje vietoje, juos rinkosi 53 proc. dalyvių. Energijos ir nuotaikos gerinimui skirti papildai, įskaitant ašvagandą ir vitaminą B, buvo pasirinkti 39,4 proc. respondentų – šie produktai ypač aktualūs siekiant sumažinti nuovargį ir palaikyti normalią emocinę būseną. Virškinimo sistemą palaikantys papildai, tokie kaip gerosios bakterijos ir skaidulos, sulaukė 25 proc. respondentų susidomėjimo, pabrėžiant mikrobiomos svarbą bendrai sveikatai.
Dovanos kokybė – svarbiausias prioritetas
Renkantis papildus, dovanojamiems produktams keliami aukšti kokybės reikalavimai: net 81,2 proc. apklaustųjų pabrėžia, kad svarbiausia yra aukšta kokybė ir sertifikatai. Kainos ir kokybės santykis taip pat išlieka svarbus (62,2 proc.), o trečdalis respondentų atkreipia dėmesį į konkrečios sveikatos problemos sprendimą (39,3 proc.). Patogus ir gražus įpakavimas svarbus 19 proc. respondentų. Pastarasis aspektas rodo, kad maisto papildų dovanos gavėjas vertina ne tik pačią dovaną, bet ir tai, kaip ji yra pateikta – tai detalė, galinti padaryti dovaną dar malonesne ir išskirtinesne.
Respondentai, įvardindami, kas jiems svarbu, taip pat įvardina ir mokslinių šaltinių svarbą, sintetinių priedų nebuvimą bei pakankamą veikliųjų medžiagų kiekį teigdami, kad svarbu „klinikinių tyrimų duomenys, įrodantys konkretaus produkto veikimą (pvz., nuorodos į mokslinius straipsnius)“, „be sintetinių priedų“, „gera sudetis ir padorios dozes, o ne minimalios“.
Motyvacija pirkti: nuolaidos, specialistų rekomendacijos ir gražus įpakavimas
Apklausos rezultatai atskleidžia, kad nuolaidos ir specialūs pasiūlymai yra vienas stipriausių veiksnių, skatinančių žmones rinktis papildus dovanoms (74,6 proc.). Tai rodo, kad kainos ir kokybės santykis yra itin svarbus, o patrauklios akcijos gali lemti galutinį apsisprendimą. Taip pat svarbios yra gydytojų arba specialistų rekomendacijos (44,2 proc.) ir geri atsiliepimai iš kitų vartotojų (52,8 proc.), kurie suteikia pasitikėjimo renkantis kokybiškus ir naudingus produktus.
Dovanų išlaidos: dovanos– iki 40 eurų
Apklaustieji linkę skirti vidutinę sumą dovanai: dauguma jų (52 proc.) nurodo, kad išleistų 20-40 eurų vienai maisto papildų dovanai, 11,4 proc. – daugiau nei 40 eurų. Beveik trečdalis 31,1 proc. respondentų svarstytų skirti iki 20 Eur sumą dovanojamiems maisto papildams. Tai rodo, kad nors papildų dovanojimas vertinamas kaip svarbus, žmonės yra linkę rinktis vidutinės kainos produktus, aukštos kokybės, tačiau už prieinamą kainą.
Gavėjų patirtis – teigiamas įvertinimas
Apklausos rezultatai rodo, kad 65,3 proc. apklausos dalyvių patys yra gavę maisto papildus dovanų, ir beveik visi gavę tokią dovaną, ją įvertino, kaip labai patikusią. Kaip privalumą respondentai įvardino akcentuodami asmeniškumą: „Buvo labai asmeniška, todėl malonu“. Taip pat vertėtų nepamiršti ir dovanų kuponų: „Esu ne kartą gavusi dovanų kuponą, kur pati vėliau galėjau išsirinkti tai, ko labiausiai reikėjo“.
UAB „Ecosh“ apklausa vyko 2024 m. spalio-lapkričio mėn. Apklausoje dalyvavo 701 asmuo.